bg
Aktuality

Upozornenie: Táto stránka používa súbory cookies a im podobné technológie.

Cookies nám umožňujú poskytovať lepšie služby. Používaním/zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac informácií

Súhlasím

Súbor cookie je malý textový súbor, ktorý webová lokalita ukladá vo vašom počítači alebo mobilnom zariadení pri jej prehliadaní. Vďaka tomuto súboru si webová lokalita na určitý čas uchováva informácie o vašich krokoch a preferenciách (ako sú prihlasovacie meno, jazyk, veľkosť písma a iné nastavenia zobrazovania), takže ich pri ďalšej návšteve lokality alebo prehliadaní jej jednotlivých stránok nemusíte opätovne uvádzať.

Za obdobie 01 a 02/2015 sme hodnotili jazdný štýl vodičov jazdiacich na vozidlách, ktoré sú monitorované systémom Dispečer. Zistili sme zaujímavé skutočnosti!

Zhodnocovali sme využívanie motora počas celej jazdy, optimálne otáčky motora, rýchlostný profil, prácu s plynovým pedálom, zrýchľovanie/spomaľovaniespotrebu vozidla. Údaje k jednotlivým parametrom boli získavané priamo z palubných počítačov vozidiel. Každý parameter bol oznámkovaný samostatne hodnotou 1-5 (1-najlepšie).

Výsledky analýzy

! Motor naprázdno  - pri hodnotení vodičov sa vyskytli známky z celého rozsahu hodnotenia (1-5), pričom boli vo februári hodnotenia tohto parametru oproti januáru lepšie. Napriek tomu z analýzy vyplýnulo, že počas celej doby jazdy vodiči zbytočne dlho stoja s naštartovaným motorom.

Rýchlosť (rýchlostné profily jazdy)– známky vodičov sa pri parametri rýchlosť pohybovali v rozsahu známok od 1 po 3,5, pričom len 3% vodičov mali horšie hodnotenie ako 2,5. Oproti januáru sa hodnotenie tohto parametra zlepšilo. Znamená to, že vodiči nejazdili na vozidlách príliš rýchlo a udržiavali vozidlo v jeho optimálnych rýchlostných profiloch

!!! Otáčky motora – pri hodnotení vodičov sa vyskytli známky z celého rozsahu hodnotenia (1-5). Oproti januáru sa hodnotenie mierne zlepšilo, no stále viac ako 22% vodičov nevyužíva motor vozidla v optimálnych otáčkach a jazdí s vyššími otáčkami pre vozidlo čo má za následok zvýšenú spotrebu a opotrebenie vozidla.

! Plynový pedál – pri hodnotení vodičov za mesiac január aj február sa vyskytli známky z celého rozsahu hodnotenia (1-5). Pri analýze sme zistitili, že približne 7,5 % vodičov dosiahlo známky od 4,5 do 5.Takíto vodiči sa hrajú na firemných vozidlách na pretekárov a stláčajú plynový pedál až na podlahu

!!! Zrýchľovanie a brzdenie – pri hodnotení vodičov sa vyskytli známky z celého rozsahu hodnotenia (1-5). Viac ako 60% vodičov dosiahlo v oboch mesiacoch známku v rozsahu 1-2,5, čo zodpovedá bežnej predvádzke vrátane mestskej premávky. Necelých 40% vodičov tak jazdí na vozidlách nešetrne, prudko zrýchľuje a brzdí. Tu vidíme veľký priestor pre vodičov na zlepšovanie sa.

! Spotreba - pri hodnotení vodičov sa vyskytli známky z celého rozsahu hodnotenia (1-5). Objavili sa teda aj vodiči, ktorí dosahovali veľmi zlú spotrebu na vozidle oznámkovanú 5-kou. Pozitívna informácia, ktorá však z analýzy tohto parametra vychádza je, že týchto vodičov bolo málo. Súčasne sme ešte zaznamenali,že vo februári klesol počet vodičov, ktorí dosahovali najhoršie známky (rozsah 4,5-5) oproti januáru o 9%.

Celkové hodnotenie vodičov za január a február 2015 je 1,74.

 Ak by ste aj Vy chceli mať podobné informácie o štýle jazdenia Vašich vodičov na Vašich vozidlách, neváhajte a kontaktujte nás na adrese Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript. alebo tel. č.: +421905 970 590.