bg
Aktuality

Táto stránka používa súbory cookies, aby sme vám mohli poskytovať služby v čo najvyššej kvalite.

Viac informácií

Súhlasím

Prečítajte si rozhovor s pánom Miroslavom Lehotským, konateľom úspešnej dopravnej firmy LEHOTSKÝ comp., s.r.o..

Snívali ste niekedy o vybudovaní rodinnej firmy? Takýto životný vabank vám môže priniesť obrovský úspech, ktorý budete zdieľať so svojimi najbližšími, no stále je tu riziko, že sa šťastie obráti proti vám. Pre spoločnosť LEHOTSKÝ comp., s.r.o. je príznačný prvý scenár. V čom je tajomstvo ich úspechu? Aj o tom sme sa porozprávali s pánom Miroslavom Lehotským, konateľom úspešnej dopravnej firmy LEHOTSKÝ comp., s.r.o..

Vozidlá vašej firmy môžeme vidieť na cestách už vyše dve desaťročia. Aké boli vaše podnikateľské začiatky?

Naša spoločnosť vznikla v roku 1993 v malej liptovskej obci Kráľova Lehota a jej vtedajší názov bol Lezitranz. Postupom času a zmenou legislatívy sme sa pretransformovali a dnes je jej obchodné meno Lehotský comp., s.r.o.. Firmu sme zakladali dvaja bratia a náš otec, ktorý dnes už nežije. Zistili sme, že príbuzenstvo naše podnikanie nijako negatívne neovplyvňuje, skôr naopak. Neskôr sme do firmy dokonca pribrali aj našu sestru a aj v zložení 32 stálych zamestnancov tak fungujeme dodnes. Okrem autodopravy máme v portfóliu aj ubytovacie a stravovacie služby.

Personálne zastúpenie vo vašej spoločnosti je teda známe. S akými vozidlami ste začínali?

Ako väčšina dopravcov, začínali sme s dodávkami a postupom času sme obohacovali a menili vozový park podľa potreby trhu a našich možností. Dnes už vlastníme 13 úžitkových áut od dodávok po veľké návesové súpravy a špecializujeme sa na tzv. dokládkové prepravy. To je, samozrejme, veľmi náročné ako z časového hľadiska, tak aj z hľadiska organizácie. Prepravy musia byť zosúladené tak, aby boli podľa požiadaviek zákazníka naložené aj vyložené. Okrem vozového parku disponujeme aj skladovými priestormi na prenájom a uloženie tovaru, čo je pri tomto druhu podnikania už samozrejmosťou.

Za posledné roky sa toho na cestách veľa zmenilo. Akými zmenami prešlo vaše podnikanie v oblasti autodopravy?

Nielen v oblasti autodopravy, ale takmer vo všetkých sférach sa vďaka internetu výrazne zmenil spôsob komunikácie. Keď sme začínali, stál som celé hodiny pri telefónnej búdke pri firme a čakal som na objednávku. Dnes môžem sedieť vo svojej kancelárii a vďaka monitorovaciemu systému Dispečer viem o svojom vozovom parku všetko, čo potrebujem. Viem, kde presne sa moje vozidlá nachádzajú a tiež, koľko nafty vo vozidle zostáva. Veľa času nám šetrí aj automatické generovanie záznamov o prevádzke vozidla alebo importovanie nákladov za palivo, mýto či servisné zásahy. Pravdupovediac, dnes si už bez systému Dispečer ani neviem predstaviť podnikanie.

Prečo ste si z množstva poskytovateľov systémov pre monitorovanie vozidiel vybrali nakoniec Dispečer?

Mali sme možnosť vyskúšať si viacerých dodávateľov monitorovacích systémov na slovenskom trhu, ale spoločné rozhodnutie jednoznačne napokon padlo na Dispečer. Ponuka služieb za dané ceny je excelentná. Pracuje sa s ním veľmi jednoducho a prehľadne, pričom užívateľ si sám vie nastaviť, ktoré informácie chce vidieť a ktoré vidieť nepotrebuje. Taktiež nás ohromilo množstvo rôznych štatistík, ktoré sa generujú úplne automaticky. Keď práve nesedím v kancelárií, pozerám si polohu vozidiel na mobilnej aplikácii, vďaka ktorej viem rýchlo komunikovať s vodičom. Mobil ma tiež okamžite upozorní, že vodič mešká na nakládku, alebo že vybočil z trasy. Automatické počítanie výšky cestovných náhrad pre vodičov citeľne odbúralo administratívne zaťaženie našej kolegyne fakturantky. Jednoducho povedané, odkedy pracujeme s Dispečerom, zostáva nám viac času venovať sa rozvoju firmy, a to je pre nás najdôležitejšie.

Za rozhovor ďakujeme Miroslavovi Lehotskému, konateľovi spoločnosti LEHOTSKÝ comp., s.r.o.

Stiahnuť článok v .pdf